نوشته شده در 19 شهریور 1399، ساعت 07:11

تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر،تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه است. مطالعه کیفی حاضر با رویکرد پدیدارشناسی در پاییز 1397 بر روی 21 متخصص تعلیم و تربیت و آموزش زبان انگلیسی به روش نمونه گیری هدفمند و تا اشباع داده ها انجام شد. این مطالعه با رعایت محرمانه بودن اطلاعات و امکان ترک مطالعه در هر زمان که مایل بودند، ادامه یافت. روش جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت. نحوه تجزیه وتحلیل یافته های این پژوهش بر اساس سه کدگذاری باز ، محوری و انتخابی انجام شد. داده های مصاحبه چندین بار به صورت فعال و تعاملی خوانده شد و سپس به صورت باز کدگذاری شد. پس از کدگذاری باز، داده های حاصل از آن بر اساس محورهای مشترکی که میان آنها بروز یافته است در کنار هم قرار گرفت و فراوانی آنها شد. سپس کدهای محوری بر اساس همانندی و ناهمانندی هایی که با یکدیگر داشتند در تم هایی گنجانده شد. فراوانی و درصد هر یک از کدهای محوری محاسبه شد. با تحلیل و ادغام مولفه های اصلی، 2 مولفه اصلی شناسایی و با تحلیل مولفه های اصلی، 28 مولفه فرعی استخراج گردید. نتایج به دست آمده نشان می دهد که از میان مولفه های فرعی به دست آمده از تحلیل پاسخ های متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش زبان انگلیسی، مهم ترین روش برای آموزش زبان انگلیسی، ارتقا انگیزه زبان آموزان از طرق مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی توسط معلم در کلاس درس در دوره اول متوسطه است.

کلیدواژه‌ها:

آموزش زبان انگلیسی, تجربه متخصصین, دوره اول متوسطه

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_JSR-JR_JSR-17-64_006.html
کد COI مقاله: JR_JSR-17-64_006

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

احمدی, خدیجه؛ شهرام رنجدوست و محمد عظیمی، ۱۳۹۹، تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه، فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی 17 (64)، https://www.civilica.com/Paper-JR_JSR-JR_JSR-17-64_006.html


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (احمدی, خدیجه؛ شهرام رنجدوست و محمد عظیمی، ۱۳۹۹)
برای بار دوم به بعد: (احمدی؛ رنجدوست و عظیمی، ۱۳۹۹)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
 

  • Aghagolzadeh, F. & Davari, H. (2014).Globalization & Spread of English ...
  • Ahmadi Safa,M., Deniye, S., Sohrabi, S., Farahani,M., Khasemi D. & ...
  • Ahmadi Safa, M., Ghonchepour, A., Malek Mohammadi, R., Saifi, Z. ...
  • Adib Careshki, N., Kanaani, Z. & Hossein Zadeh, S. (2016). ...
  • Alavi Moghaddam, SB. & Kheirabadi, R. (2012). Critical Review of ...
  • Afshar M. (2009). Comparison and comparison of available methods with ...
  • Bakan S., Alipour V. & Moradi R. (2016). The Qualitative ...
  • Dudeney G.& Hockly, N. (2010). Learning English as a Foreign ...
  • Farhady,H. & Hedayati,H. (2009). Language assessment policy in Iran.Annual Review ...
  • Gholami F., Arefi M., Fathi Vajargah K. & Abolghasemi M. ...
  • Gahramani,M. (2003). The Comparison of the Effect of Different Methods ...
  • Gholizadeh, B. (2013). Assessment of Teaching Problems - Secondary English ...
  • Hinkel E. (2012). Language learning and language culture in a ...
  • Hosseini M. (2016). Linguistic Imperialism or Imperialism of Language: Necessity ...
  • Husseinikah A., Mehr Mohammadi M., Fardanesh H. & Akbari R. ...
  • Hutchinson, T., & Torres,E. (1994).The text book as agent of ...
  • Irimiea, S. (2016).English as a foreign language. What challenges do ...
  • Ibrahim MK & Ibrahim YA. (2017). Communicative English language teaching ...
  • Khezri,A.,Marzoghi,R., Jahani,J. & Razmjoo,S.A. (2019).Designing an Evaluation Framework of English ...
  • Khairi Golsphidi, T., Ghahari, S.& Nazariyan, B. (2016). Study of ...
  • Kizildag, A. (2009). Teaching English in Turkey: Dialogues with Teachers ...
  • Mahmoodi MH.& Moradi M. (2015). Qualitative Critique and Evaluation of ...
  • Nordensvard, E. (2010).Multimodality: An EFL text book comparison using multimodal ...
  • Nick Nafs, Saeed, and Ali Abadi, Khadijeh (2013). The Role ...
  • Pathan MM.,Khaiyali,AT.& Marayi ZE. (2016). Teaching English as a Foreign ...
  • Pakzadian, S.S. (2017). Prevent the learning motivation of non-English major ...
  • Piri M., Sahebyar H. & Sadollahi A. (2018).The effect of ...
  • Phish gadam, R. & Rostami Sarabi, Z. (2015). The 7th ...
  • Pishghadam R.& Tabatabaeeyan M. (2009). Examining and Analyzing English Language ...
  • Rahimi, M. & Nabi Lu, Z. (2008). Globalization and the ...
  • Salimi EA. (2016).Iranian High School EFL Teachrs Use of Different ...
  • Shahamat F.& Shahamat N. (2016).The comparision of English language teaching ...
  • Shafeie S., Mozaffaripour R.& Nushi M. (2017). A Phenomenological Study ...
  • Shulgina, T.& Sagaran, G. (2017). A Survey of English Language ...
  • Scrivener, J. (2011). Learning Teaching, The Essential Guide to English ...
  • Sahari, R.M.& Khaleginejad, S. (2012). Second Language Learning Strategies: Searching ...
  • Safar Nawadah Kh. (2011).Presentation of the curriculum model of English ...
  • Safar Nawadah Kh. (2005). A Comparative Study of English Language ...
  • Sheldon, L. (1988).Evaluation of ELT text books and materials. ELT ...
  • Wright, W.E. (2015). Foundations for teaching English learners: Research, Theory, ...

تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت

ویراستار مدرسه
19 شهریور 1399، ساعت 07:11۲۰ دقیقه مطالعه

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر،تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه است. مطالعه کیفی حاضر با رویکرد پدیدارشناسی در پاییز 1397 بر روی 21 متخصص تعلیم و تربیت و آموزش زبان انگلیسی به روش نمونه گیری هدفمند و تا اشباع داده ها انجام شد. این مطالعه با رعایت محرمانه بودن اطلاعات و امکان ترک مطالعه در هر زمان که مایل بودند، ادامه یافت. روش جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت. نحوه تجزیه وتحلیل یافته های این پژوهش بر اساس سه کدگذاری باز ، محوری و انتخابی انجام شد. داده های مصاحبه چندین بار به صورت فعال و تعاملی خوانده شد و سپس به صورت باز کدگذاری شد. پس از کدگذاری باز، داده های حاصل از آن بر اساس محورهای مشترکی که میان آنها بروز یافته است در کنار هم قرار گرفت و فراوانی آنها شد. سپس کدهای محوری بر اساس همانندی و ناهمانندی هایی که با یکدیگر داشتند در تم هایی گنجانده شد. فراوانی و درصد هر یک از کدهای محوری محاسبه شد. با تحلیل و ادغام مولفه های اصلی، 2 مولفه اصلی شناسایی و با تحلیل مولفه های اصلی، 28 مولفه فرعی استخراج گردید. نتایج به دست آمده نشان می دهد که از میان مولفه های فرعی به دست آمده از تحلیل پاسخ های متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش زبان انگلیسی، مهم ترین روش برای آموزش زبان انگلیسی، ارتقا انگیزه زبان آموزان از طرق مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی توسط معلم در کلاس درس در دوره اول متوسطه است.

کلیدواژه‌ها:

آموزش زبان انگلیسی, تجربه متخصصین, دوره اول متوسطه

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_JSR-JR_JSR-17-64_006.html
کد COI مقاله: JR_JSR-17-64_006

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

احمدی, خدیجه؛ شهرام رنجدوست و محمد عظیمی، ۱۳۹۹، تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه، فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی 17 (64)، https://www.civilica.com/Paper-JR_JSR-JR_JSR-17-64_006.html


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (احمدی, خدیجه؛ شهرام رنجدوست و محمد عظیمی، ۱۳۹۹)
برای بار دوم به بعد: (احمدی؛ رنجدوست و عظیمی، ۱۳۹۹)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
 

  • Aghagolzadeh, F. & Davari, H. (2014).Globalization & Spread of English ...
  • Ahmadi Safa,M., Deniye, S., Sohrabi, S., Farahani,M., Khasemi D. & ...
  • Ahmadi Safa, M., Ghonchepour, A., Malek Mohammadi, R., Saifi, Z. ...
  • Adib Careshki, N., Kanaani, Z. & Hossein Zadeh, S. (2016). ...
  • Alavi Moghaddam, SB. & Kheirabadi, R. (2012). Critical Review of ...
  • Afshar M. (2009). Comparison and comparison of available methods with ...
  • Bakan S., Alipour V. & Moradi R. (2016). The Qualitative ...
  • Dudeney G.& Hockly, N. (2010). Learning English as a Foreign ...
  • Farhady,H. & Hedayati,H. (2009). Language assessment policy in Iran.Annual Review ...
  • Gholami F., Arefi M., Fathi Vajargah K. & Abolghasemi M. ...
  • Gahramani,M. (2003). The Comparison of the Effect of Different Methods ...
  • Gholizadeh, B. (2013). Assessment of Teaching Problems - Secondary English ...
  • Hinkel E. (2012). Language learning and language culture in a ...
  • Hosseini M. (2016). Linguistic Imperialism or Imperialism of Language: Necessity ...
  • Husseinikah A., Mehr Mohammadi M., Fardanesh H. & Akbari R. ...
  • Hutchinson, T., & Torres,E. (1994).The text book as agent of ...
  • Irimiea, S. (2016).English as a foreign language. What challenges do ...
  • Ibrahim MK & Ibrahim YA. (2017). Communicative English language teaching ...
  • Khezri,A.,Marzoghi,R., Jahani,J. & Razmjoo,S.A. (2019).Designing an Evaluation Framework of English ...
  • Khairi Golsphidi, T., Ghahari, S.& Nazariyan, B. (2016). Study of ...
  • Kizildag, A. (2009). Teaching English in Turkey: Dialogues with Teachers ...
  • Mahmoodi MH.& Moradi M. (2015). Qualitative Critique and Evaluation of ...
  • Nordensvard, E. (2010).Multimodality: An EFL text book comparison using multimodal ...
  • Nick Nafs, Saeed, and Ali Abadi, Khadijeh (2013). The Role ...
  • Pathan MM.,Khaiyali,AT.& Marayi ZE. (2016). Teaching English as a Foreign ...
  • Pakzadian, S.S. (2017). Prevent the learning motivation of non-English major ...
  • Piri M., Sahebyar H. & Sadollahi A. (2018).The effect of ...
  • Phish gadam, R. & Rostami Sarabi, Z. (2015). The 7th ...
  • Pishghadam R.& Tabatabaeeyan M. (2009). Examining and Analyzing English Language ...
  • Rahimi, M. & Nabi Lu, Z. (2008). Globalization and the ...
  • Salimi EA. (2016).Iranian High School EFL Teachrs Use of Different ...
  • Shahamat F.& Shahamat N. (2016).The comparision of English language teaching ...
  • Shafeie S., Mozaffaripour R.& Nushi M. (2017). A Phenomenological Study ...
  • Shulgina, T.& Sagaran, G. (2017). A Survey of English Language ...
  • Scrivener, J. (2011). Learning Teaching, The Essential Guide to English ...
  • Sahari, R.M.& Khaleginejad, S. (2012). Second Language Learning Strategies: Searching ...
  • Safar Nawadah Kh. (2011).Presentation of the curriculum model of English ...
  • Safar Nawadah Kh. (2005). A Comparative Study of English Language ...
  • Sheldon, L. (1988).Evaluation of ELT text books and materials. ELT ...
  • Wright, W.E. (2015). Foundations for teaching English learners: Research, Theory, ...